شیلنگ پایین رادیاتور زانتیا از مرگ راننده پیشگیری کرد!

در خودرو شیلنگ پایین رادیاتور زانتیا یک هدف اساسی دارد: به حذف گرمای جمع آوری شده توسط مایع خنک کننده موتور از موتور کمک می کند.

البته برای این کار، مایع خنک کننده باید از داخل رادیاتور موتور عبور کند. این کار توسط دو شیلنگ رادیاتور انجام می شود: یکی در بالا برای کنترل مایع خنک کننده گرم شده و دیگری در پایین برای خنک کننده خنک کننده.

شیلنگ های رادیاتور در معرض ساییدگی و پارگی زیادی از جمله گرما و فشار هستند.

شیلنگ

اگر متوجه شده اید که یکی از شیلنگ های شما متورم شده است (معمولاً شیلنگ بالایی رادیاتور)، پس در شرف تسلیم شدن در برابر این تهدیدات هستید. اول از همه: یک لوله متورم یک خطر است.

هر لحظه ممکن است “دم بزند” و باید بلافاصله توسط یک متخصص جایگزین شود.

سه دلیل اصلی برای متورم شدن لوله وجود دارد. اولین مورد فشار بیش از حد است. اگر اخیراً درپوش رادیاتور خود را تعویض کرده اید، این احتمال وجود دارد که فشار زیادی در سیستم ایجاد کند (این امر گاهی در درپوش های عمومی دیده می شود).

ثانیاً، شیلنگ ها از داخل به بیرون در معرض ساییدگی هستند. اگر داخل لوله فرسوده شده باشد، ممکن است برای مشاهده معمولی خوب به نظر برسد، اما لاستیک بسیار نازک شده است.

گاهی اوقات این امر حباب یا تاول ایجاد می کند، اما اگر ساییدگی قابل توجه باشد، بخش بزرگی از شیلنگ می تواند متورم شود.

در نهایت، زمانی که لوله ها در معرض دمای بسیار بالا قرار می گیرند، می توانند متورم شوند.

اگر موتور بیش از حد گرم شده باشد (به دلیل ترموستات گیر کرده، مایع خنک کننده کم یا دلایل دیگر)، ممکن است مایع خنک کننده داغ شلنگ را متورم کند.

شیلنگ های باد شده باید در اسرع وقت تعویض شوند. این امر در مورد شیلنگ های رادیاتور و همچنین سایر شیلنگ های زیر کاپوت صدق می کند.

خطوط روغن فرمان و خطوط روغن ترمز نیز می توانند متورم شوند و این همیشه نشانه ای از خرابی و خرابی قریب الوقوع است. با یک مکانیک مورد اعتماد کار کنید تا شیلنگ های خود را با قطعات منطبق بر OEM جایگزین کنید.

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.