اکثر شیلنگ بخاری 206 خودرو از چهار شیلنگ اصلی تشکیل شده اند.
شیلنگ بالایی رادیاتور به محفظه ترموستات و به رادیاتور متصل است.
از پایین رادیاتور، شیلنگ پایینی رادیاتور قرار دارد که به سمت پمپ آب هدایت می شود.
مایع خنک کننده موتور با استفاده از پمپ آب خودرو، گرمای خود را پس از عبور از رادیاتور از دست می دهد.
هر دو شیلنگ رادیاتور بالا و پایین بزرگترین شیلنگ در سیستم خنک کننده متصل به موتور هستند.
شیلنگ های بخاری شیلنگ های کوچک تری هستند که به هسته بخاری که در زیر داشبورد قرار دارد وصل می شوند تا گرما را برای مسافران داخل کابین تامین کنند.
ترموستات خودرو هنگام راه اندازی بسته می ماند تا زمانی که مایع خنک کننده به دمای تعیین شده برسد.
برای جلوگیری از حرکت مایع خنککننده به رادیاتور برای خنکسازی، سیال از طریق یک شیلنگ بایپس نصبشده خارجی به سمت بلوک موتور هدایت میشود.
یک شلنگ سرریز به رادیاتور زیر درپوش و مخزن مخزن متصل می شود تا سرریز مایع خنک کننده را ذخیره کند.
همانطور که فشار در سیستم خنک کننده به دلیل دمای مایع خنک کننده افزایش می یابد، یک سوپاپ روی درپوش رادیاتور اجازه می دهد تا مایع خنک کننده به مخزن بازگردد تا افزایش فشار را کاهش داده و از هدر رفتن مایع خنک کننده جلوگیری کند.
خرابی تسمه و شلنگ می تواند شما را در مسیر خود متوقف کند.
این خرابی ها اغلب منجر به گرم شدن بیش از حد یا از بین رفتن فرمان برقی یا سیستم شارژ می شود.
اگر شیلنگ شروع به نشت مایع خنک کننده کند یا تسمه چرخاننده پمپ آب جدا شود، سیستم خنک کننده از کار می افتد و باعث گرم شدن بیش از حد می شود.
گرمای بیش از حد موتور می تواند باعث آسیب های داخلی جدی شود که ممکن است منجر به تعمیرات پرهزینه شود.
برای جلوگیری از خرابی شیلنگ های وسیله نقلیه خود چه کاری می توانید انجام دهید:
هنگامی که موتور خنک است، به آرامی شیلنگ ها را بین انگشت شست و سبابه خود در نزدیکی هر گیره که بیشترین تخریب در آن رخ می دهد، فشار دهید.
نواحی لطیف یا نرم یا هر صدای ترقه را یادداشت کنید. شیلنگ های خوب محکم، قابل انعطاف و بدون صدا هستند.
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.